za: http://www.radakapitanow.pl/news.php?readmore=69

Plany rozwoju dróg wodnych – odłożone
Apis
Rada Kapitanów Żeglugi Śródlądowej z przykrością odnotowała fakt, iż szef Parlamentarnego Zespołu Przyjaciół Odry – Poseł Ryszard Galla – jako poseł-sprawozdawca użyczył swojej twarzy procesowi likwidacji „Programu dla Odry 2006”. Uznajemy, że w ten sposób sprzeniewierzył się idei Zespołu i zamiast zgodnie z regulaminem Zespołu wspierać realizację „Programu dla Odry 2006” – entuzjastycznie przyłożył rękę do jego likwidacji. W sposób oczywisty przekłada się to na dalszą stagnację w dziedzinie inwestycji i dalszy regres żeglugi śródlądowej w naszym kraju.
W załączeniu stanowisko Rady Kapitanów adresowane do Pani Doroty Zielińskiej – Bąk (sekretariat Zespołu) ale skierowane do wszystkich członków Parlamentarnego Zespołu Przyjaciół Odry. Stanowisko dotyczy firmowaniu przez Przewodniczącego Zespołu procesu likwidacji “Programu dla Odry 2006”.
Dodatkowo załączamy dokument Europejskiego Trybunału Obrachunkowego dotyczący faktu, że w ciągu ostatnich 15 lat poczyniono niewielkie postępy w finansowanych przez UE działaniach mających na celu ograniczenie drogowego transportu towarowego w Europie na rzecz śródlądowego transportu wodnego. Kontrolerzy UE stwierdzają, że projekty współfinansowane przez UE w ramach strategii na rzecz większego wykorzystania śródlądowych dróg wodnych nie zostały wdrożone w sposób skuteczny. Śródlądowy transport wodny nie przyniósł korzyści jako alternatywny rodzaj transportu dla transportu drogowego, a warunki żeglugowe nie poprawiły się.
Rada Kapitanów wiązała z powołaniem Parlamentarnego Zespołu Przyjaciół Odry spore nadzieje na poprawę stanu polskich dróg wodnych ze szczególnym uwzględnieniem Odrzańskiej Drogi Wodnej, której stan miał ulec poprawie właśnie w wyniku realizacji zlikwidowanego programu. Rada nie widzi więc sensu dalszej współpracy z Zespołem w jego obecnym kształcie.
Linki do dokumentów, o których mowa powyżej: